Kategorier
nyheder

Hvordan fungerer en virtuel fremvisning?

Det kommer nok ikke bag på mange, at den teknologiske udvikling revolutionerer mange brancher med innovative og nytænkende produkter og løsninger. Blandt disse innovative produkter finder man “virtual reality”, som også har åbnet helt nye døre i forbindelse med udlejning af erhvervslokaler og boliger. Det har blandt andet fået store ejendomsmæglerkæder som danbolig til at tilbyde virtuelle fremvisninger af deres boliger.

Sådan fungerer det

Men hvorfor er det en god idé at tilbyde virtuelle fremvisninger, og hvordan fungerer det egentlig i praksis? Løsningen er for mange personer fortsat en ny og endnu uvant metode at benytte sig af. Derfor er det da også et meget naturligt spørgsmål at stille, hvis du går og overvejer at fremvise dine erhvervslokaler med en virtuel fremvisning.

Lad os starte fra en ende af.

Der kan være mange gode grunde til at tilbyde virtuelle fremvisninger af sine kontorlokaler. Først og fremmest kan det spare både dig og en eventuel lejer en masse tid og ressourcer, da ingen af jer behøver at være fysisk til stede ved fremvisningen. 

En virtuel fremvisning kan samtidig fungere som et fremragende første skridt forud for en fysisk fremvisning, da det giver mulighed for at skabe en hurtig afklaring om, hvorvidt lokalerne overhovedet falder i lejerens smag.

Derudover kan der holdes åbent hus døgnet rundt, mens en eventuel lejer kan gå på opdagelse i lokalerne, når det passer ind i vedkommendes kalender. Fuldstændig uforstyrret er der mulighed for at vende og dreje lokalernes potentiale og muligheder.

For at få muligheden for at tilbyde en virtuel fremvisning skal du igennem tre punkter:

  1. En fotograf kommer på besøg og tager billeder af lokalerne.
  2. Materialet bearbejdes.
  3. Du modtager materialet.

Først skal du have besøg af en fotograf, som grundigt og detaljeret fotograferer lokalerne. Herefter skal billedmaterialet bearbejdes og redigeres, så det bliver muligt at skabe den virtuelle fremvisning. Til sidst vil du modtage materialet, som blandt andet med stor fordel kan anvendes på egen hjemmeside eller på digitale kanaler som Facebook.

Det åbner nemlig døren for at bruge den virtuelle fremvisning som en del af markedsføringen og dermed for at forbedre sine chancer for at få udlejet sine lokaler.

Potentielle lejere har først og fremmest mulighed for at få en fremvisning via deres computerskærm, men ligger man inde med et sæt VR-briller, er det desuden også muligt for den potentielle lejer at få den fulde VR-oplevelse og bevæge sig rundt i lokalerne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *